Historie

2024

Het seizoen 2024 markeerde het derde jaar waarin Bob actief was in de ZAC Prosport 1000-klasse van RSZ Motorsport. Een jaar waarin rijder en machine nog hechter op elkaar werden afgestemd. Het harde werk betaalde zich uit in nieuwe persoonlijke ronderecords, sterke kwalificaties, inclusief meerdere polepositions en spannende gevechten op de baan.
Toch was 2024 vooral het seizoen van het onvoorspelbare weer. Op het TT Circuit Assen kon 10 minuten voor de start van een race de hemel ineens openbreken, wat voor extra spanning én frustratie zorgde. Maar waar anderen worstelden, kwam Bob juist tot zijn recht. Zijn talent als regenrijder kwam volledig naar voren, wat hem vaak een voorsprong gaf op de concurrentie. Zo werd 2024 een jaar waarin hij niet alleen sneller, maar ook slimmer en veelzijdiger werd als coureur.
 Ondanks een crash in Frankrijk wat een 0 resultaat opleverde, is Bob tweede geworden in het kampioenschap!

2023

2023 was het tweede race seizoen voor Bob, het was een nat seizoen waarin er niet de gehoopte stappen gemaakt konden worden. 

Het seizoen begon goed met een overwinning in race 1 en meerdere podium plekken gedurende het seizoen. Met een aangescherpt PR van 1:47 op TT Circuit Assen kijkt hij uit naar het seizoen van 2024

Tijdens het gehele seizoen stond Bob op de tweede plek in het kampioenschap maar na een ongelukkige crash in de laatste race is hij uiteindelijk als derde geëindigd in het eindklassement. 

2022

In 2022 is Bob’s circuit avontuur uitgegroeid tot een waar race avontuur! 

Met een nieuwe Yamaha R1 opgebouwd door Ten kate racing products kon het race seizoen beginnen.

Na in 2022 begonnen te zijn in de minst snelle klasse, wist Bob in dat zelfde seizoen als vijfde te finishen in de snelste klasse van het ZAC kampioenschap.

Met grote stappen gemaakt te hebben was het een veel belovend jaar en een goede basis om in 2023 prijzen te gaan pakken.

Bob Post Yamaha R1 TT circuit Assen

2021

 In 2021 was Bob vaak op het circuit te vinden en heeft hij dan ook een goeie technische basis aangelegd. 

De straatmotor werd aan de kant gezet en er moest een toegewijde circuit motor komen. Met een BMW werden de eerste kilometers gemaakt op de grote circuits zoals Assen en Zandvoort. Talloze trainingen hebben ervoor gezorgd dat de ambitie voor 2022 werd om te gaan racen!

2020

Na in 2020 voor het eerst in aanraking te zijn gekomen met het circuit rijden heeft het circuit-virus Bob niet meer los gelaten. 

De sport-tour machine gebruikt voor woon-werk, werd ingeruild voor een sportieve naked om beter uit de voeten te komen op het circuit. Een Kawasaki Z900 moest de truc doen. Na een seizoen op kleinere circuits instructie te hebben gegeven aan talloze enthousiaste deelnemers was Bob klaar voor de grote circuits